Функція критичного мислення
Основне призначення критичного мислення (його функція) полягає у розв'язуванні неординарних
практичних проблем: розв'язання задач, формулювання висновків, ймовірнісна
оцінка та ухвалення рішень тощо.
Найважливішою умовою для розвитку
критичного мислення є створення проблемних ситуацій під час навчання. На необхідності
розв'язувати проблеми наголошували Дж. Д'юї, М. Ліпман, Д. Клустер, Д. Халперн,
Ф. Станкато, Н. Дауд, З. Хусін та інші дослідники. Суперечлива ситуація є
пусковим механізмом критичного розмірковування, а розв'язування проблем
забезпечує опанування принципів, стратегій та процедур критичного мислення.
Потреба у критичному мисленні виникає тоді, коли ми стикаємося із складними
ситуаціями вибору, які вимагають ретельного обмірковування та оцінювання.[28]
Характерною особливістю цього типу
мислення є те, що процес міркування нестандартний, нешаблонний, відсутній
готовий взірець розв'язку. Проблемність забезпечує внутрішню мотивацію
навчальної діяльності учнів; спонукає вчителя ознайомити школярів із правилами
критичного мислення; потребує використання проблемних методів навчання та
інтерактивних занять; а також орієнтує на письмове викладення розв'язків задач
та організацію осмислення цих розв'язків. А це означає, що наслідком навчання
через критичне мислення виступають особистісні зміни учнів та студентів, тобто
їхній розвиток: вони перебудовують свій досвід, здобувають нові знання та
способи розв'язування проблемних задач.[28]
Немає коментарів:
Дописати коментар